Jan 10, 2012

DIY Silk Bow Bracelet

As I have mentioned before I love the DIY’s that are just made up by old things you find laying around, with no additional purchases required. I mean how rocking is it to update your look, or make a piece of jewelry for FREE?
To make this easier I have made a DIY box. It’s just a pretty big IKEA box that fits under my desk in the corner, so it can be accessible at all times. That way I can save little rhinestones that fall of my shoes and ribbons used as shopping bag handles without adding clutter. I don’t know about you, but organizing gives me immense pleasure, so this weekend I spent some time tidying my Craft nick-nack box. As I was throwing out the boxes that my Christmas presents were wrapped in (iPad box (wohoo!), external hard drive box) I thought to myself, why not use them to organize my art supplies. YAY! The cleaning also lead to this new DIY bracelet.

Jeg har nevnt dette et par ganger men mine favoritt prosjekter er de hvor jeg slipper å dra ut å kjøpe «supplies». Det gjør det lettere at jeg alltid har en Hobby boks (IKEA plastkasse) stående under pulten min. Der kaster jeg oppi alt som jeg kan tenkes å få bruk for en gang i fremtiden. Stener som faller av topper eller sko, bånd og alt mulig annet som det kan tenkes at jeg kan bruke til et prosjekt i fremtiden. På denne måten kan jeg ta vare på det, uten at det blir borte eller liggende rundtomkring som rot. I helgen organiserte jeg alt i forskjellige pappesker (som en gang i tiden inneholdt div julegaver) og det føltes så fantastisk.



Ribbon, random rhinestones
Silkebånd, forskjellige krystaller og stener.


Measure the ribbon with enough room to tie a bow to fasten it. Make a pattern with the different stones and sow them on. If you’re allergic to sowing (as some people I know) or your stones doesn’t have holes for sowing in them, a hot glue gun works just as well. Cut a “V” shape at the ends of the ribbons and polish the edge with clear polish to prevent unraveling when you use it.

Tilpass lengden på båndet så det passer til ditt håndledd, pass på at dere har nok til å knytte det på hånden med en sløyfe. Lag et mønster med stener og krystaller og sy fast. Hvis dere ikke liker å sy er det like lett å lime de på med en lim pistol. Personlig liker jeg best å sy de fast, men kommer jo litt ann på hvor lang tid man har. Står man i døra på vei ut er jo limet et bedre alternativ.


If you can't tie it on, make a friend help you. ;)
Kan tenkes du trenger litt hjelp for å knytte på sløyfen.




Perfect for a nice dinner or girls night out! 

1 comment:

  1. I like!!! You are soooo self-sufficient and creative. Does your brain ever turn off at night?? LOL

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to leave some L.O.V.E. !
You guy's Rock!